Begin met het Waarom

13 februari 2015

Waarom zijn sommige organisaties succesvoller dan andere, en waarom lijken zij dit succes telkens te kunnen herhalen? Op de een of andere manier raken zij telkens de juiste snaar waardoor ze ondanks crisistijden hun klanten kunnen bewegen. Hoe doen ze dat toch?

Het goede nieuws is: het is geen geheim. Succesvolle organisaties blijken namelijk op exact dezelfde manier te denken, handelen en communiceren en dit is compleet het tegenovergestelde van ieder ander. Zij doen dit vanuit het “Waarom”.

Het Waarom kan nooit gaan over geld of winst maken, dat zijn resultaten. Het Waarom bepaalt het (voort)bestaan. Waarom ben jij gaan ondernemen? Waarom kopen klanten bij jou en niet bij anderen?

Mensen kopen

niet alleen wat je doet,

Maar ook waarom

je het doet”

Bij Bakker van Maanen zijn we hier nu mee bezig. Op zoek naar het “Waarom”. Hoe we dat doen? Door de klassieke manier om een organisatie in te delen, te veranderen. En onze medewerkers centraal te stellen. Zij zijn onze ogen en oren en bepalen daardoor de koers van ons bedrijf.

Maar ook onze klanten staan centraal. Door middel van klantenpanels en proefpanels vragen wij hen om onze producten en service te waarderen. Zodat wij die waardevolle informatie kunnen inzetten om deze te verbeteren en aan te laten sluiten bij de wensen van onze klanten.

Geïnspireerd geraakt? Of wil je reageren? Graag! Stuur een reactie naar info@maanen.nl.

Vul de tekst in
Kies een foto