Luisteren naar de klant: wie doet dat nu?

23 april 2015

We luisteren graag naar wat je wilt in onze winkels, maar gingen ook op zoek naar een andere manier om naar de waardevolle mening van onze klanten te vragen. Echt naar ze te luisteren.

Het is halverwege 2014. Bakker van Maanen trekt de stoute schoenen aan en stuurt alle nieuwsbrieflezers een enquĂȘte. We zijn er namelijk benieuwd naar hoe jij, als klant, Bakker van Maanen ziet en ervaart. Maar we vragen ons af: zitten onze klanten daarop te wachten? Nou, het antwoord overtreft al onze verwachtingen. Binnen twee weken vullen bijna 1000 klanten de vragenlijst in. Een enorme respons! En op de laatste vraag, of je wilt deelnemen aan ons klantenpanel, komen bijna driehonderd positieve reacties binnen. Ons klanten- en proefpanel is een feit.

Inmiddels zijn de eerste sessies achter de rug. De meer dan 150 klanten van het proefpanel haalden een gratis doos Duinenbrood op in hun winkel, en lieten ons weten wat ze daarvan vonden. Een even groot aantal klanten beantwoordde een online vragenlijst over de nieuwe bedrijfskleding, onze medewerkers, acties en het winkelassortiment.

Resultaten

Nu weten we dus dat het overgrote deel van de klanten Duinenbrood koopt vanwege de smaak. En hoe belangrijk acties zijn om te kiezen voor Bakker van Maanen. Stuk voor stuk waardevolle meningen die ons vertellen wat jij als klant graag wilt en waarop keuzes worden gemaakt. Niet alleen door jou, maar ook door ons.

En we zijn er nog niet. We willen nog zoveel van je weten. Vind je het leuk om mee te denken en te praten? Geef je graag een kritische mening? Dan nodigen we je uit ook deel te nemen aan een van onze klantenpanels.
Meld je aan via klantenpanel@bakkervanmaanen.nl

Vul de tekst in
Kies een foto